Кабмін позбавляє гарантій вкладників Ощадбанку?

Вклaдники Oщaдбaнку в рaзі приєднaння йoгo дo систeми гaрaнтувaння вклaдів фізичниx oсіб мoжуть зaмість нинішніx 100% oтримувaти лишe 200 тисяч гривeнь відшкoдувaнь.

Прo цe йдeться у прoєкті змін (є в рoзпoряджeнні рeдaкції) дo дeякиx зaкoнів Укрaїни щoдo нaбуття aкціoнeрним тoвaриствoм «Дeржaвний oщaдний бaнк Укрaїни» стaтусу учaсникa Фoнду гaрaнтувaння вклaдів фізичниx oсіб, який 24 лютoгo рoзглянe Кaбінeт міністрів получай своєму засіданні з ініціативи мінфіну.

Це законопроєкт, яким Ощадбанк приєднується после системи гарантування вкладів фізичних осіб (це єдиний авалист, який ще не влететь до системи гарантування), а його вкладники замість нинішніх 100% гарантій отримують лише 200 000 тисяч грн відшкодувань. Законопроєкт породжує більше питань, ніж відповідей.

Бонуси интересах Ощадбанку. За чий рахунок бенкет?

Зокрема, якщо усі банки подле приєднанні до Фонду гарантування сплатили внесок у розмірі 1% від уставного капіталу, так для Ощада пропонується встановити 1% від регулятивного капіталу. Ніби одне й тетуня саме, але не зовсім. В цифрах це означає, що замість півмільярда гривень Ощад подле вступі до Фонду гарантування сплатить у 10 разів менше.

Крім того, интересах нього закладається трирічний пільговий період, упродовж якого Ощад, возьми відміну від усіх інших банків, сплачуватиме регулярні внески у вигляді лише базової ставки за исключением. Ant. с накруток, які Фонд нараховує банкам из-за ризики. Але проблеми Ощада ні во (избежание кого не секрет. Це і величезний обсяг проблемних кредитів, і газшлейф радянських вкладів. Тобто, фактично, решта банківської системи покрыть участь Ощада в системі гарантування з власної кишені. Решта банків, які вступали поперед Фонду, про таку теплу ванну могли лише мріяти.

За суті, автори законопроєкту розписуються у неспроможності Ощада і неможливості його існування сверху рівних умовах з іншими учасниками ринку. І це — коль повним ходом тривають перемовини ради входження ЄБРР в капітал Ощадбанку. Тобто, фактично ЄБРР втягується у співпрацю з фінансово неспроможним партнером.

Зрозуміло, що сверх приєднання Ощадбанку до системи гарантування ні относительно яке залучення капіталу никак не могло бути й мови. Але якщо намагання уряду протягти цей начало ще можна якось пояснити, в таком случае абсолютно незрозумілі мотиви Фонду, який самовольно в боргах як в шовках (його борги предварительно мінфіном перевищують 100 млрд грн), береться гарантувати банчок з депозитним портфелем у 120 млрд грн, числом суті — чверть об’єму банківського ринку. Як і незрозуміло, чому мовчать інші банки.

Підвищення гарантованої суми: коль рак на горі свисне?

Сейчас два роки українським вкладникам обіцяють, що накануне кінця 2021 року если збільшено гарантовану суму банківських вкладів. Оскільки цей крок за много лет) тому назад перезрів — якщо предварительно кризи сума гарантій в еквіваленті дорівнювала 25 000$, ведь зараз це трохи більше 7 000$. Однак обіцянки оборона підвищення, вочевидь, так і залишаться обіцянками.

Але все на свете по порядку.

Минулого року Ада з фінансової стабільності, до якої входять, зокрема, Нацбанк, Мінфін, нацкомфінпослуг, Кредиты гарантування вкладів, прозвітувала, що нарешті вийшла держи фінішну пряму у питаннях рестуктуризації боргів Фонду гарантування (вони виникли в роки банкопаду, если необхідно було майже одночасно виплатити 90 млрд грн майже двом мільйонам вкладників), що відкрило б дорога до підвищення гарантованої суми та поширення гарантій получай Ощадбанк.

В Фонді гарантування постійно повторюють, що минус реструктуризації неможливо підвищити гарантовану суму.

Ці питання розглядались в комплексі в різних рівнях та мали лягти в Водан законопроєкт, у чому нас в Вотан голос запевняли чиновники Фонду, НБУ і Вследствие фінстабільності. Слід відзначити, що Международный валютный фонд включив реструктуризацію та приєднання Ощадбанку у перелік завдань к країни для отриматиння чергового траншу.

Щоправда, подання документу прежде парламенту кілька разів переносилось і чіткого пояснення, чому ніхто где-то і не дав.

Тепер зрозуміло, чому в законопроєкті, який в середу 24 лютого розглядатиме КМУ, немає майже нічого з обіцяного вкладникам банків та Международный валютный фонд. З проєкту не лише викреслили реструктуризацію боргів Фонду та підвищення гарантій по (по грибы) вкладами, у нього заклали фантастично пільгові умови приєднання Ощадбанку до самого ФГВФО, по суті, переклавши увесь фінансовий тягар його гарантій пизда вкладниками на решту банків-учасників ФГВФО.

Фактично, підвищення гарантованої суми відкладається держи невизначений термін. І вкотре ми бачимо, як наші мудрі можновладці  «нагрівають» і вкладників, понижуючи рівень гарантій, і міжнародних партнерів, і всю банківську систему.

Дмитро Філіпенко, спеціально чтобы дело

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.